miercuri, 8 iunie 2011

SEMNIFICATIA SUBTILA A UNOR ZONE SI ORGANE ALE CORPULUI FIZIC – Nasul, Urechile, Parul, Gatul


Nasul este corelat cu starea de fler, de intuitie ( a avea „nasul fin”) , de receptivitate, cu starea de anticipare, cu imaginea de sine pe care o oferim lumii, cu capacitatea de a ne afirma, cu capacitatea de a anticipa evenimentele ( nu „imi miroase a bine” ), cu starea de inspiratie, cu capacitatea de a percepe adevarul legat de fiinte sau de situatii, cu o stare de suspiciune („ am mirosit eu ceva”). Este corelat cu capacitatea de a ne bucura de viata. Fara de miros, alimentele pe care le mancam nu au nici un gust. Fara un nas sanatos viata nu are acelasi parfum. Nasul mai este corelat cu spiritualitatea, pentru ca este legat de suflu, de perceptii subtile. Cu ajutorul nasului putem percepe si esenta fiintelor si a lucrurilor. Probleme cu nasul pot aparea atunci cand ne deranjeaza ceea ce simtim legat de o anumita persoana, sau situatie, o anumita intuitie pe care nu dorim sa o ascultam si atunci cand nu ne mai bucuram de micile incantari ale vietii.
Urechile arata capacitatea noastra de a asculta, de a accepta, arata o stare de trezire si de receptivitate, capacitatea noastra de a recepta o vibratie. Ele mai sunt corelate si cu o stare de obedienta, de ascultare si chiar de intelepciune. Sa ne reamintim expresia „ a-ti asculta parintii”. Auzul este primul dintre cele cinci simturi care apare la fat. S-au facut studii care atesta ca fatul recepteaza in uter vocea mamei sale si zgomotele puternice din exterior. Exista si cursuri de psihologie prenatala in care fatului i se ofera anumite idei forta benefice si s-a observat ca viitorul copil are coeficientul de inteligenta cu mult peste medie in urma acestei „scolarizari” prenatale. Tot urechile mai sunt corelate si cu o stare de echilibru fizic, dar si cu o stare de echilibru launtric. Pentru psihologi, corelatia dintre cuvant si echilibru este clara, existand cuvinte frumoase ( pe care daca le auzim putem sa ne reechilibram launtric, sa ne transformam viata ), sau cuvinte urate  care pot determina pierderea echilibrului emotional si chiar fizic. A nu auzi ceva inseamna si a nu memora ceva, cum se spune „a-ti intra pe o ureche si a iesi pe cealalta”. Mai arata ca fiinta nu vrea sa dea atentie la ceea ce nu vrea sa auda, la ceea ce nu ii convine. Deseori aceste persoane nu suporta nicio critica. Prin intermediul urechilor captam vibratiile, care sunt partea invizibila si cea mai subtila a manifestarii. Urechea ne permite sa ne auzim vocea interioara, vocea sufletului, sa fim in rezonanta cu divinul din noi, sa ne punem de acord in mod armonios ci Intregul, sa-L auzim pe Dumnezeu, motiv pentru care urechea mai este considerata a fi in legatura cu starea de intelepciune. Probleme cu urechea  pot sa apara cand nu dorim sa ascultam parerile celorlalti, sau vocea interioara.
Parul este corelat cu starea de vitalitate a fiintei, cu forta launtrica. Parul ne pune in legatura cu natura noastra animalica. Cu cat o persoana este mai vitala cu atat are un par mai bogat si care creste mai repede; (  la musulmani parul femeii trebuie sa fie acoperit in totalitate, datorita faptului ca este considerat ca o principala arma de seductie feminina ). Problemele la par arata o stare de grija, anxietate, de unde si expresia „mi-a scos fire ale”, sau de suparare si regret : „imi vine sa-mi smulg parul din cap”. Parul ne serveste si ca protectie. In medicina traditionala chineza parul este legat de meridianul rinichi, care este perturbat de stari de frica, atunci cand ne simtim fara aparare. De aici si expresia ca am avut o stare de groaza de „ mi s-a ridicat parul”. Asa ca adeseori alopecia totala sau partiala arata o stare de nesiguranta, de pierderea protectiei care poate fi materiala sau doar afectiva.
Gatul este legat de capacitatea noastra de a ne exprima, de a nu ne ramane ideile sau emotiile „in gat”. Afectiunile gatului arata ca nu ne exprimam nemultumirile, de unde si expresiile „sunt satul pana-n gat”, sau „... nu pot sa inghit”. Tot gatul, datorita faptului ca este cel care ne permite fizic sa vedem un lucru din mai multe unghiuri, este afectat atunci cand nu dorim sa facem aceasta ( sa „vedem” acel ceva ), sa privim toate aspectele unei situatii.  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu